Maan reflecties – Hoofdpijn

Welkom bij de Maan Reflectie Series, waarin ik bepaalde ongemakken behandel om je hopelijk de inzichten te geven die jij nodig hebt voor positieve veranderingen in je leven waar jouw lichaam direct op zal reageren.
‘Disclaimer’
Ga met lichamelijke klachten altijd naar een arts of een professional wanneer je voelt dat iets niet goed zit!
Wel kan je deze oefeningen en informatie naast elkaar laten lopen bij eventuele behandelingen die je al volgt.

Hoofdpijn

Hoofdpijn is spanning in het hoofd.
Je denkt veel, maalt, twijfelt, neemt andermans problemen over – zoekt altijd maar een oplossing, terwijl dat helemaal niet altijd nodig is.
Je neemt lasten te zwaar op je waardoor spanning vanuit de schouders, naar de nek en vervolgens naar het hoofd gaan.
Je laat de energie niet doorstromen en dan is het goed om je af te vragen of je wel geaard bent.

Aarden kan je heel praktisch doen door veel naar buiten te gaan, te wandelen, te gaan tuinieren of gewoon ergens op een bankje of in je tuin te zitten en te observeren.
Het observeren zonder doel is een prachtige manier om in het hier en nu te komen en je hoofd leeg te maken en uit bepaalde denkpatronen.
In het begin zal dit echt niet makkelijk zijn en houdt je misschien niet meer dan 5min vol, omdat je alweer ontploft met taken die je nog moet doen of zou moeten doen.
Maar geloof me, des te vaker je dit gaat toepassen, hoe rustiger je in het moment gaat kunnen zijn.
Je moet niet verwachten dat bepaalde dingen direct een wondermiddel zijn, je moet er tijd aan geven.
Alleen door ergens tijd aan te geven, weet je of iets voor je werkt of niet.

Ook kan je beter leren aarden door hier bewust meditaties of ademhalingsoefening te gaan doen.
Bewust ademhaling bevordert bloedcirculatie en daarmee ook de circulatie van gedachten. Komen en gaan. Bij hoofdpijn komt er veel informatie naar binnen, maar gaat er niet veel weg.
Loslaten is wat belangrijk hierin is.

Het strekken en rekken van je lichaam is ook helpend bij hoofdpijn.
Denk aan Yin Yoga bijvoorbeeld.
Je blijft dan langer in een bepaalde positie om je lichaam wat meer rek, adem te geven.
De zuurstof die je je lichaam geeft zorgt niet alleen voor ruimte in het lichaam, maar ook in het hoofd.

Stel jezelf vragen zoals;
Tegenover wie wil ik mezelf bewijzen?
Vind ik mezelf wel goed genoeg?
Denk ik dat ik hard moet werken om iets te ontvangen?
Denk ik dat ik onmisbaar ben?
Heb ik vaak bevestiging nodig?
Laat ik mijn emoties er wel zijn?
Moet ik altijd de touwtjes in handen hebben?

Pak een theetje erbij en schrijf de antwoorden op en maak er een verhaal van, zodat je de inzichten die a.d.h.v. de vragen eruit komen verder kan uitwerken en productieve veranderingen in kunt zetten.

Creëer jouw dagelijkse routine helpt jou bij het opzetten van een routine die bij jouw lifestyle past.

Wat kan je nog meer erbij pakken om je hierbij te ondersteunen?
Kruiden zoals lavendel en kamille helpen je te ontspannen en van je hoofd naar je hart te gaan.

Je kan ook een steen erbij pakken of aanschaffen om je in je proces te ondersteunen.
aegirien (spanningshoofdpijn); agaat (door onzekerheid); amazoniet (door zenuwpijn); amblygoniet (clusterhoofdpijn); amethist (meeste soorten hoofdpijn, ook kater na teveel alcohol); azeztuliet (door geestelijke inspanning); bergkristal (bij milde hoofdpijn); dumortieriet (door zenuwontsteking of voedselallergie); violette fluoriet (door teveel malen); howliet (spanningshoofdpijn); lapis lazuli (door whiplash); gele limonietkwarts/golden healer (door geestelijke druk); saffier (alle soorten hoofdpijn); rhodochrosiet (hoofdpijn in het weekeinde).

Bron: www.semoea.nl

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *